• bartlomiejluberda

Content marketing – co musisz o nim wiedzieć zanim zaczniesz?




Content marketing to współcześnie jeden z kluczowych elementów marketingu ogółem. Bez niego trudno mówić o sprawnych działaniach w sieci. Opowiemy Ci dziś, na czym polega, i pokażemy jak może się przysłużyć Twojemu biznesowi. Nawet jeśli masz niewielkie doświadczenie!




Czym jest content marketing? 🤔


Content marketing to bardzo obszerne pojęcie, które zawiera w sobie szereg różnych działań. Definicja podana przez Content Marketing Institute brzmi:


„Content Marketing to strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową”.


I choć brzmi ona dość ogólnie, to wskazuje jednocześnie na istotny element, czyli na tworzenie treści wartościowych i spójnych. Bez tego nasza strategia content marketingowa będzie jałowa, a wszelkie starania nie przyniosą wymiernych korzyści dla organizacji.



Przykłady content marketingu


Przykładów zastosowania content marketingu w Internecie znajdziemy mnóstwo. Nic dziwnego, gdyż ten obszar pozwala marketerom na pełne wykorzystanie swojej kreatywności. W przypadku B2B sprawdzają się raporty, ebooki czy case study, a do konsumentów najłatwiej dotrzeć poprzez blogi, webinary i tutoriale – to jednak tylko garść form promocji marki.


Na działania te decydują się zarówno małe, średnie i duże przedsiębiorstwa. Do najczęściej tworzonych treści należą obecnie blogi firmowe (przykład – Kuchnia Lidla z Karolem Okrasą) oraz filmy wideo (przykład – kanał YouTube markiNamysłów). Te drugie wyróżniają się swoją dynamiką, i pozwalają wejść we współpracę z dużą ilością influencerów lub innych znanych osób za pomocą jednego określonego formatu. Rosnącym trendem w Polsce, który za granicą już od lat zdobywa swoją popularność jest również tworzenie podcastów.



Content marketing – od czego zacząć?


Tak jak w przypadku innych działań marketingowych należy zacząć przede wszystkim od strategii. Zanim zaczniesz tworzyć treść powinieneś określić cele, jakie twoja kampania ma zrealizować oraz bardzo ważne – do kogo ma ona dotrzeć. Może być to edukowanie swoich obecnych klientów i budowanie z nimi relacji, ale strategia może również zakładać pozyskanie nowych kupujących. Niektóre działania marketingowe są nastawione ściśle na budowanie określonego wizerunku marki lub pozycji eksperta w swojej branży. Bez względu na to jaki cel kampanii określisz, pozwoli Ci on ukierunkować wszelkie działania, a finalnie przełoży się na spójność oferowanych treści. Dobrze zbudowana strategia content marketingowa zdecydowanie zwiększy Twoje szanse na powodzenie.





Czy w ogóle warto prowadzić content marketing?


Oczywiście, że tak! Korzyści jest wiele. Jeśli nie prowadziłeś wcześniej konsekwentnego content marketingu w swojej firmie, to jego wprowadzenie otworzy przed Tobą nowe możliwości.


Wielokrotnie łączy się on bowiem z wykorzystaniem nowych pomysłów i porzuceniem starych schematów – wiele firm ma bogate know-how oraz zaplecze contentowe nawet o tym nie wiedząc.


Dodatkowo content marketing doskonale uzupełnia się z działaniami SEO, social mediami, a nawet e-mail marketingiem. Ostatecznie to od Ciebie oraz Twoich celów zależeć będzie to, w jaki sposób połączysz ze sobą poszczególne działania, ale możliwości jest mnóstwo. Jedno jest pewne – content sprzedaje, a przecież o to dokładnie chodzi. Jeśli chcesz w nienachalny sposób zaoferować swoim klientom wartościowe treści i zachęcić ich do zakupu – content marketing sprawdzi się idealnie.



No dobrze, ale... dam radę sam czy potrzebuję specjalisty?


Przy tworzeniu wartościowych treści możesz wykorzystać swoją wiedzę i dostępne zasoby, jednak zawsze warto także wspomóc się z zewnątrz. Na rynku znajdziesz wiele agencji, które oferują wsparcie w content marketingu - ale nie musisz od razu zlecać zewnętrznemu specjaliście wszystkiego, czasem warto skorzystać np. z usług mentoringu czy poprosić o audyt aktywnych social media. Miej na uwadze, że są także takie agencje marketingowe, które specjalizują się w tworzeniu, realizacji oraz - co równie ważne - monitorowaniu strategii działań. Jeśli aktualnie już ledwo nadążasz że swoimi obowiązkami albo kompletnie nie czujesz tematu marketingu internetowego, dużo bardziej opłacać będzie się współpraca z agencją. No i hej, ZETKI są jedną z nich, dlatego śmiało pisz do nas, a my zajmiemy się resztą! ;)

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

ODWAGA W MYŚLENIU,

DOJRZAŁOŚĆ W DZIAŁANIU

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

KONTAKT

E-mail

Opiekun klienta

(Account Executive)

Założyciel

(CEO)

Adres pocztowy

hello@zetki.pl
 

 

Mateusz Zawistowski

+48 783 042 549

Ryszard Szlosarek

+48 880 201 943

ul. Krzywa 17

34-400 Nowy Targ

ZETKI działają w ramach inkubatora startupów Twój StartUP.

Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości "Twój StartUp"
NIP 5213641211

© 2019 by Ryszard Szlosarek.