• bartlomiejluberda

Jak napisać dobry artykuł? 5 praktycznych wskazówek SEO





Czasy, kiedy treści publikowane na stronie były jedynie „zapychaczem” i służyły sztucznemu budowaniu zasięgów, już dawno minęły. No, na pewno dla tych, którzy chcą pozycjonować się mądrze. Content nie obroni się sam i to Twoim zadaniem jest przekazanie go w takiej formie, która będzie ciekawa zarówno dla zwykłego użytkownika, docelowego odbiorcy jak i przyszłego lub obecnego klienta. Chcesz dowiedzieć się, jak to robią Zetki?


Napisanie dobrego artykułu nie musi być tak trudne jak się niektórym wydaje, nie jest jednak czymś banalnie prostym – nie warto działać „na czuja”. Algorytmy Google stają się inteligentniejsze z dnia na dzień, co pomaga zwalczać nieuczciwe praktyki w branży, ale podnosi jednocześnie poprzeczkę wszystkim twórcom treści internetowych.


Jest kilka elementów, o które warto zadbać, aby Twój artykuł był wartościowy zarówno dla czytelnika jak i algorytmów Google.


Jak napisać dobry artykuł? Po pierwsze...

1. Zrób research 🕵️


Dobry copywriter wie, że wszelkie jego działania powinny być poprzedzone rzetelnym researchem. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, aby jego tekst dostarczał dokładnie takich informacji, jakich szukają użytkownicy. Zainspiruj się tym, co widnieje w Internecie i dowiedz się, co powstało do tej pory na dany temat. Zaczerpnij wiedzy z takich narzędzi jak Google Trends czy AnswerThePublic – właśnie tam znajdziesz odpowiedź na swoje pytania (i jednocześnie znajdziesz pytania, na które inni szukają odpowiedzi).


Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twój tekst jest ciekawy dla potencjalnych odbiorców, a Wujek Google doceni twoje starania!


2. Dobierz słowa kluczowe i poznaj swoich konkurentów 🗝️


Tego punktu nie będziesz w stanie zrealizować bez punktu 1. To właśnie dogłębny research pozwoli Ci określić niezbędne słowa kluczowe, których użyjesz, aby zwiększyć widoczność swojego artykułu. Także tutaj możesz wspomóc się narzędziami zewnętrznymi – Keyword Planner od Google czy Senuto z pewnością pomogą Ci z doborem odpowiednich fraz.


Zasady pisania dobrych artykułów obejmują też zbadanie konkurencji. Dlaczego? Im większa konkurencja, tym trudniej wyróżnić się na tle pozostałych treści – uważaj jednak na liczbę słów kluczowych w tekście. Twój odbiorca po przeczytaniu „stylowe meble do salonu” czwarty raz w przeciągu kilku linijek tekstu może odnieść wrażenie, że coś tu nie gra (i będzie miał całkowitą rację). Używaj słów kluczowych świadomie i sprawdzaj, czy nie zaburzają one czytelności całej treści, a twój SEO artykuł będzie bliski ideału.


3. Stosuj odpowiednie nagłówki i pamiętaj o tym, kto Cię czyta 📰


Nagłówki pomagają zachować sens artykułu – Twój tekst powinien mieć logiczny układ i jednolitą formę. Po pierwsze: uporządkowany tekst czyta się przyjemniej, a po drugie roboty Google są w stanie lepiej i szybciej zrozumieć dany tekst. Twoim zadaniem jest zadbanie o jednych i drugich odbiorców!


Stosowanie nagłówków pozwoli Ci utrzymać ład i przejrzystość, a dodatkowo użycie w nich fraz kluczowych zwiększy zoptymalizowanie artykułu. Nagłówki w układzie H1, H2 i H3 (lub w razie potrzeby więcej) z pewnością zrobią swoją robotę.


Jak pisać dobre artykuły pod kątem SEO? Złap jeszcze dwie proste wskazówki!


4. Linkuj wewnętrznie 🔗


Masz już frazy kluczowe? Zbadałeś konkurencję? Doskonale. Teraz czas na kolejny poziom wtajemniczenia – linkowanie wewnętrzne na stronie, czyli nic innego jak stosowanie odnośników. Wspominasz w tekście o czymś, co rozwinąłeś wcześniej w innym artykule? Świetnie – stwórz odnośnik! Pozwoli to czytelnikom swobodne przemieszczanie się po różnych artykułach, bez wychodzenia poza witrynę, a poza tym zagęścisz sieć linkowania wewnętrznego. A to ważna cecha dobrego artykułu SEO!


Jeśli sprytnie podlinkujesz podobne artykuły, użytkownik – zamiast szukać dalej – spojrzy u Ciebie. To proste. I nie zapominajmy o naszym Big Brotherze, czyli Google’u, który lubi takie zabiegi, a linkowanie wewnętrzne podnosi wiarygodność strony. Nic tylko linkować!


5. Używaj grafik i nie zapomnij o altach 🖼️


… Możesz nawet zaryzykować i dodać wideo czy gif, serio serio.

Bardzo często popełnianym błędem jest wklejanie na stronę litego tekstu. Stosowanie grafik pozwoli Ci podkreślić dane akapity, zobrazować określone zagadnienia lub zwyczajnie ubarwi Twoją treść.




No i jest jeszcze jeden element – atrybuty „alt”. Jest to opis, który wskazuje robotom Google, co znajduje się na danym zdjęciu. Jeśli wklejasz do swojego artykułu grafikę, zadbaj o to, by zarówno nazwa, jak i tekst alternatywny były zgodna z tym, co zawiera.Przykładowo: użyj „Samochód wyścigowy Porsche” zamiast „xyahgjtkt.jpg”.


Proste, a jakże skuteczne! Sprawdź w swoim CMS, gdzie zmienić te parametry.

Oczywiście SEO to nie tylko tych 5 elementów, ale dzięki ich znajomości stworzysz solidny fundament pod pisanie swoich pierwszych tekstów. Tworzenie jakościowych treści to wyzwanie, ale zdecydowanie warte trudu. Połamania pióra!



Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

ODWAGA W MYŚLENIU,

DOJRZAŁOŚĆ W DZIAŁANIU

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

KONTAKT

E-mail

Opiekun klienta

(Account Executive)

Założyciel

(CEO)

Adres pocztowy

hello@zetki.pl
 

 

Mateusz Zawistowski

+48 783 042 549

Ryszard Szlosarek

+48 880 201 943

ul. Krzywa 17

34-400 Nowy Targ

ZETKI działają w ramach inkubatora startupów Twój StartUP.

Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości "Twój StartUp"
NIP 5213641211

© 2019 by Ryszard Szlosarek.