Promuj Markę Promuj Markę Promocja marki
Promocja marki to nieodłączny element marketingu, który nie może pozostać pominięty przez żaden dział reklamy i marketingu firmy.
Odpowiednio wypracowany wizerunek firmy jest wyznacznikiem jak jest postrzegana firma i przekłada się na zysk firmy.
Zakładając firmę, chcesz, żeby była rozpoznawalna i ceniona przez innych, bo to zapewni zysk poprzez jej rozpoznawalność. Jednocześnie tworzysz jej markę.
Jest to niezwykle istotny element procesie promowania firmy i tworzenia szeroko pojętej kampanii reklamowej w mediach.
Warto zatem przemyśleć istotę swojej marki, jej główne założenie i cel, a potem świadomie i konsekwentnie ją budować i wyprowadzać na zewnątrz, konkretnie tam, gdzie znajdują się jej odbiorcy.
Na markę składa się nazwa przedsiębiorstwa, znak, ustalony wzór czy symbol. Najczęściej wszystkie te składowe jednocześnie. Markę bowiem tworzą elementy werbalne (nazwa) i niewerbalne (logo, kolory, kompozycja). Podstawą każdej marki jest to, by się dobrze kojarzyła - dzięki temu pozytywnie zaistnieje w opinii odbiorców.
Na markę pracują wszyscy, którzy pracują w firmie. Poprzez swoje zachowanie, mówienie o firmie, i jakość obsługi klienta.
Odpowiednie traktowanie klienta, dobra obsługa posprzedażowa, elastyczny dział reklamacji, fachowy dział techniczny, to elementy składające się na postrzeganie przez klienata Twojej firmy, a co za tym idzie świadczy o Twojej firmie. To przekłada się na promocję Twojej marki i wpływa realnie na wymierny zysk lub stratę firmy.
Musisz dbać o to, aby zawsze wszyscy mówili dobrze o Twojej firmie. To podstwowy warunek pracy nad Twoją marką firmową i osobistą.
Co będziesz z tego mieć?
Realne zyski, które zawsze są wynikiem rozpoznawalności konkretnej firmy, rozróżniania jej od innych, szczególnie tych konkurencyjnych dla niej.
Dzieje się tak, gdy zadbasz o odpowiednią promocję i marketing.
Pożądany scenariusz jest taki, że gdy Twój potencjalny klient usłyszy konkretną nazwę produktu, to machinalnie odniesie ją do Twojej marki. Wtedy będzie mieć świadomość więzi z oferowanym przez Ciebie produktem lub usługą, intuicyjnie go wybierze i poleci innym - a Ty na tym zarobisz.Na tym właśnie polega branding, czyli budowanie pozytywnego oblicza przedsiębiorstwa w opinii konsumentów. Ta technika marketingowa jest podstawą rozszerzania grona Twoich klientów.
By Twoja marka znalazła się w świadomości potencjalnych kontrahentów czy odbiorców, konieczna jest dobra i przemyślana strategia marketingowa.
Pamiętaj, że cały czas jesteś odpowiedzialny za wizerunek Twojej firmy, podobnie Twoi pracownicy. Codzienne sytuacje, takie jak kontakt z klientem, łatwość rozwiązywania problemów, przyjazne zaplecze reklamacyjne - to wszystko buduje Twoją markę w opinii odbiorcy.
Dzięki odpowiedzialnej i przemyślanej promocji zaistniejesz w konkretnej branży, dotrzesz do wielu odbiorców, pozyskasz klientów, podniesiesz zyski, a w końcu - będziesz się rozwijać i udoskonalać, zwiększając swoje szanse na dalszy trwały sukces.
Zadbaj o dobry wizerunek swojej firmy poprzez promocję marki osobistej, jak i firmowej.